Dansk LED-virksomhed køber tysk konkurrent
Expromo Europe køber tyske Leurocom. Det styrker tilstedeværelsen i Tyskland og tilfører et helt nyt produkt.
Med overtagelsen følger 15 medarbejdere. I forvejen har Expromo Europe samlet cirka 40 ansatte.
- Overtagelsen af Leurocom er en vigtig del af Expromos offensive europæiske vækststrategi. Det giver os en unik position i forhold til at forstærke vores tilstedeværelse på det tyske marked og udnytte den vækst, vi i øjeblikket oplever inden for LED-teknologi. Vores ambition er at blive en af de helt tunge spillere i Europa, og det her er et stort skridt på vejen, siger Jørgen Noes, administrerende direktør i Expromo Europe.
Tilfører et nyt produkt
Jørgen Noes afviser overfor Electronic Supply, at der er udsigt til nye opkøb i den nære fremtid. For selvom virksomheden hele tiden er opmærksomme i markedet skal man føle, at en tilføjelse tilfører virksomheden et egentligt potentiale, understreger han.
Og potentiale er der masser af i Leurocom, vurderer Jørgen Noes. Med medarbejdere, som har kompetencer meget lig det, Expromo allerede kan, vil man kunne fortsætte arbejdet fra dag ét. Samtidig kommer der med opkøbet et nyt produkt til sortimentet i form specielle mediefacader til store bygninger, som Leurocom selv fremstiller.
To fødder plantet i Tyskland
Opkøbet af Leurocom giver Expromo nye medarbejdere inden for projektledelse, salg, service og udvikling, en omfattende kundeportefølje og en lang række serviceaftaler med eksisterende kunder i Tyskland. Dermed supplerer Expromo det eksisterende kontor i Hamborg-området med en vigtig base i det sydtyske.
- Med en tilstedeværelse nær både Hamborg og Stuttgart får Expromo et stærkt fodfæste i både Nord- og Sydtyskland. Det bringer os tættere på kunderne, hvilket er uvurderligt både i forhold til at servicere eksisterende kunder og opdyrke nye. Det medfører et stort forretningspotentiale, og det åbner op for helt nye muligheder for at efterkomme den voksende tyske efterspørgsel, fortæller Jørgen Noes.
Ud over muligheden for at erobre nye kunder giver opkøbet også Expromo en betydelig omsætning i form af allerede indgåede serviceaftaler. Desuden tilfører opkøbet værdifulde specialkompetencer og viden, som giver nye muskler til Expromos udviklingsarbejde.
Fakta om Expromo Europes opkøbet af Leurocom
• Opkøbet af Leurocom træder i kraft 1/12 2015.
• Expromo Europe er en del af ProShop Europe koncernen, en af Europas førende spillere inden for AV-salg og udlejning.
• Expromo Europes forretningsområde inkluderer LED-storskærme og -bander til sportsanlæg, trafik-info, TV-studier og underholdning.
• Opkøbet af Leurocom træder i kraft 1/12 2015.
• Expromo Europe er en del af ProShop Europe koncernen, en af Europas førende spillere inden for AV-salg og udlejning.
• Expromo Europes forretningsområde inkluderer LED-storskærme og -bander til sportsanlæg, trafik-info, TV-studier og underholdning.