Usikker fremtid for 90-årigt design-ikon
I dag er det 90 år siden, at radio- og tv-fabrikken Bang og Olufsen blev grundlagt i Struer.
4
Billeder
Den 17. november 2015 - dagen for Bang & Olufsens 90-års jubilæum - kommer nyheden BeoLab 90 i Bang & Olufsen butikker. (Foto: B&O)
- Det er meget svært at spå ti år ud i fremtiden i et marked, hvor teknologierne ændrer sig lynhurtigt. Ingen ved jo reelt set, om fjernsyn til den tid er noget, vi maler på væggen, siger Morten Imsgard til DR P4 Midt & Vest.
På trods af underskud de seneste to år, er 90-års fødselaren i relativt god økonomisk form. Ikke mindst på grund af frasalget i foråret af Automotive-divisionen, som producerer bilstereo i den dyre ende.
Bang og Olufsen skal fastholde det modige- og anderledes design og kombinere det med den nyeste teknologi, mener Sydbank-analytikeren.
- Afgørende bliver virksomhedens evne til at indgå partnerskaber med større elektronikproducenter, der kan levere den teknologi, som er afgørende for, om B&O også er på markedet om ti år, siger Morten Imsgard til DR P4 Midt & Vest.
Selv markerer Bang og Olufsen 90-års dagen med salgsevents for de nye Beolab 90-højtalere i 50 butikker over hele verden. Højtalerne koster en halv million kroner.