High-end salget løfter stadig Dantax
Radio- og tv-producenten Dantax præsterede et overskud, som var marginalt bedre end ventet.
Salget af high-end højtalere har trukket udviklingen inden for Dantax’ radio/tv-aktiviteter i positiv retning, og overordnet har indtjeningen i forretningsdelen været for opadgående.
Afsætningen på radio/tv-området sker under koncernens fire egne brands; Scansonic, Harmony, Raidho og Dantax. Derudover afsættes der også produkter med kunders egne brands. I årets løb af 2014/15 er der blandt andet introduceret en ny højttalerserie under navnet Scansonic HD, som er blevet godt modtaget af kunderne og nu sælges i hele verden.
Vil holde niveauet
Dantax' ledelse forventer, at omsætning og indtjening i radio/tv-forretningen næste år bliver på niveau med 2014/15.
For hele koncernen ventes der i 2015/16 et resultat på mellem to og tre mio. kr. efter skat, baseret på uændret resultat for radio/tv-aktiviteten og et negativt resultat for koncernens flyaktiviteten, som sker under det associerede selskab Nordic Air.