Nye IBM-problemer hos danske storkunder
Et it-nedbrud ramte i går en række af IBM’s store kunder. Det kan resultere i tab af millioner til erstatninger for it-virksomheden.
- Nogle timers nedbrud kan vi godt håndtere, men jeg aner ikke, hvornår vi er oppe igen. Det betyder, at en masse ting går i stå hos os. Telefonerne er ramt, samtidig med at alle rykker i os. Vi er generelt kede af vores oplevelser med IBM den seneste tid. Det har vi diskuteret på direktionsmøder. Vi er skuffede, forklarer koncernchef i DSV, Kurt Larsen, til Børsen.
Og nedbruddet kommer formentlig ikke til at gå upåagtet hen. Ifølge Ole Horsfeldt fra advokatfirmaet Gorrisen, Federspiel Kirkegaard, der har specialiseret sig i it-outsourcingkontrakter, vil der normalt skulle svares en stor bod ved nedbrud af denne type. I en tidligere sag kostede det IBM et ukendt millionbeløb, da et it-nedbrud ramte Danske Bank i 2003.