Triax solgt til kapitalfond...
Nye opkøb skal være med til at styrke udviklingen i Triax efter, at Nielsen & Nielsen Holding har solgt teknologifirmaet til kapitalfonden Polaris.
- Det er en meget vigtig milepæl for Triax, og vi er meget positive overfor Triax’ nye fremtidsudsigter, som kan udnyttes under vores nye ejerskab. Med den professionelle support fra Polaris er vi godt rustede til at fremskynde udviklingen og væksten i hele EMEA-området, siger Claus Omann, CEO for Triax.
I de senere år har Triax med succes leveret produkter, som understøtter overgangen fra analog til digital radio- og tv-distribution i Europa. Selskabet befinder sig nu i en god situation med voksende omsætnings- og overskudspotentiale. I 2014/2015 endte omsætning på 608 mio. kr. og overskuddet (EBITDA) på 52 mio. kr. Der er 310 medarbejdere.
Opkøb skal styrke Triax
- Vi planlægger at fortsætte udviklingen
Triax
Triax har et solidt fodfæste på det europæiske marked. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og har desuden otte datterselskaber i Europa.
Produkter og løsninger omfatter signalmodtagelse, multiswitches, forstærkere, hovedstationer, antenner og paraboler. Produktporteføljen består af både egne og eksterne produkter.
af virksomheden og derigennem sikre markant vækst i både omsætning og indtjening i løbet af de kommende år. Når lejligheden byder sig, og konstellationen er rigtig, håber Polaris på at kunne styrke Triax yderligere med yderligere opkøb af virksomheder, siger Niels Worning, partner i Polaris Private Equity.
Triax har et solidt fodfæste på det europæiske marked. Virksomheden har hovedsæde i Danmark og har desuden otte datterselskaber i Europa.
Produkter og løsninger omfatter signalmodtagelse, multiswitches, forstærkere, hovedstationer, antenner og paraboler. Produktporteføljen består af både egne og eksterne produkter.
Fra den nye formand for Triax’ bestyrelse, Allan J. Vestergaard, lyder det:
- Med den fortsatte, markante vækst inden for data- og medieforbrug verden over kan Triax imødese en stor vækst over de kommende år. Fortsat udvikling af markeder, produkter og løsninger er dog nødvendige for at forblive konkurrencedygtige og relevante.