23948sdkhjf

Dynaudio vil bredere ud

Højttalerproducenten vil skabe vækst gennem lancering af nye produkter i en billigere prisklasse.
Dynaudio har ellers været kendt som en del af high-end-segmentet, men fremover vil man bredere ud end blot feinschmeckerne. Det skal ske med lanceringen af en række billigere produkter, skriver Børsen.

- Det er ikke at gå ned, men det er at gå bredere. Vi er en high-end-butik, og det vil vi altid være. Vi har den målsætning og ambition, at der, hvor vi er, vil vi være best-in-class. Men vi vil gå ud og lave nogle højttalere, der måske har mere appeal til et bredere kvalitetsbevidst kundesegment end det, vi gør i dag, siger administrerende direktør Lars Prisak til avisen.

Højttalerproducenten kom ud af 2014 med et lille fald i omsætningen på 7 mio. kr., og dermed endte man på 288,7 mio. kr. Tilbagegangen skyldes hovedsageligt, at samarbejdspartneren VW, som Dynaudio leverer til, måtte udskyde lanceringen af en ny bilmodel på det kinesiske marked. Resultat før skat blev et underskud på 6,8 mio. kr. mod et overskud på 5,0 mio. kr. i 2013.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078