Dynaudio vil bredere ud
Højttalerproducenten vil skabe vækst gennem lancering af nye produkter i en billigere prisklasse.
- Det er ikke at gå ned, men det er at gå bredere. Vi er en high-end-butik, og det vil vi altid være. Vi har den målsætning og ambition, at der, hvor vi er, vil vi være best-in-class. Men vi vil gå ud og lave nogle højttalere, der måske har mere appeal til et bredere kvalitetsbevidst kundesegment end det, vi gør i dag, siger administrerende direktør Lars Prisak til avisen.
Højttalerproducenten kom ud af 2014 med et lille fald i omsætningen på 7 mio. kr., og dermed endte man på 288,7 mio. kr. Tilbagegangen skyldes hovedsageligt, at samarbejdspartneren VW, som Dynaudio leverer til, måtte udskyde lanceringen af en ny bilmodel på det kinesiske marked. Resultat før skat blev et underskud på 6,8 mio. kr. mod et overskud på 5,0 mio. kr. i 2013.