Vækstuenighed hos høreapparat-bosser
GN Store Nord er optimister og William Demant pessimister i forhold til fremtidsudsigterne for høreapparatmarkedet.
Flere ældre, stigende behov for høreapparater på grund af eksponering til høje lyde samt mulighed for at øge andelen af høreapparatbrugere. Det er de tre kernepunkter, GNs ledelse hæfter sin optimistiske vurdering af markedet op på.
Gode resultater med sociale medier
- Vi tænker anderledes end konkurrenterne og tror på, at brugen af sociale medier kan ændre billedet. Vi lavede et eksperiment med høreapparatet Linx i USA, og mennesker, der aldrig havde tænkt på at gå med høreapparat, henvendte sig efterfølgende, siger Per Wold-Olsen, bestyrelsesformand i GN Store Nord, til Børsen.
Høreapparatfirmaet forventer både stigende stykvækst i salget og værditilvækst de kommende år. Omvendt er det hos konkurrenten William Demant, der forventer faldende værdi.
Troen på øget salg og værditilvækst betyder, at GN holder sig derfor til kernemarkedet og har modsat William Demant ikke planer om at bevæge sig ind på markedet for implanterede høreapparater.