23948sdkhjf

600 skærme ser hvad du vil købe

Ansigtsgenkendelse rykker ind i Københavns Lufthavn.
Hvem ser på reklamerne i Københavns Lufthavn? Hvor gamle er de? Og er de mand eller kvinde?

Det registrerer et nyt system med face detection koblet til i alt 600 digitale skærme rundt om i lufthavnen, som Dansk Reklame Film står bag. Det skriver Berlingske.

Dansk Reklame Film samarbejder med virksomheden TruMedia om face detection og anvender skærme fra Sony - den største er 220 tommer – oplyser Rasmus B. Andersen, Chef for Analyse, Kommunikation & IT i Dansk Reklame Film, til Electronic Supply.

Skærmene blev pr. 12. februar koblet sammen med ansigtsgenkendelsessystemet og information fra lufthavnen om destination for den nærmeste gate. Hermed kan reklamerne skifte, så de tilpasser sig mulige ændringer i destinationen.

På sigt vil systemet skifte reklamer i ”real time”, så de tilpasser sig hvem der ser på dem. I starten bliver kameraerne tilsluttet systemet dog kun anvendt til at vise annoncørerne, at deres målgruppe passerter og ser reklamerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093