23948sdkhjf

B&O vil hente 20 procent af sin omsætning i Kina

B&O satser på stor vækst i Kina. Om bare fem år skal de kinesiske forbrugere således stå for op i mod en femtedel af omsætningen i B&O.
Det skriver Børsen.

- Kina er et fascinerende projekt for os. Vi har de seneste tre år fået 45 egne butikker. Og der er vækst derude. For tre år siden var det 3 procent, i dag er det 10 procent. Om fem år er Kina vores største marked med 15-20 procent af den samlede omsætning, siger koncernchef i Bang & Olufsen, Tue Mantoni, til Børsen.

B&O’s 45 kinesiske butikker udgør mere end halvdelen af alle de butikker, som koncernen selv ejer på alle markeder, hvilket understreger virksomhedens store fokus på det kinesiske marked. Men at en langt større del af koncernens omsætning i de kommende år skal komme fra Kina er ikke ensbetydende med, at der skal bygges mange nye butikker. Koncernchefen forklarer således overfor avisen, at hver enkelt butik i stedet skal sælge mere i kraft af en stærk produktportefølje, et styrket brand og butikker af høj kvalitet.

Originalartikel: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/...
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11