23948sdkhjf

Topsil skærper tilstedeværelsen i østen

Markedsandelen på de to kernemarkeder Kina og Japan skal øges i de kommende år.
Topsil har traditionelt haft sin største omsætning i Europa, men siliciumleverandøren er også til stede i teknologitunge lande som Japan og Kina.

- I 2011 faldt markedet en lille smule, og i 2012 fik vi en nedgang i vores hovedmarkeder på 36 procent, primært på grund af finanskrisen i Europa, siger Topsils administrerende direktør Kalle Hvidt Nielsen til Børsen.

Ifølge avisen ligger Topsils markedsandel i Kina over virksomhedens globale gennemsnit, men Kalle Hvidt Nielsen tror alligevel på, at den kan øges i de kommende år. Det skal ske gennem et strategiskifte, som blev lanceret i 2012, hvor salget i højere grad skal baseres på egne medarbejdere i stedet for agenter.

Også i Japan er det Topsils mål at hæve markedsandelen, men direktøren vil endnu ikke løfte sløret for, hvad det går ud på.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076