23948sdkhjf

Topsil skærper tilstedeværelsen i østen

Markedsandelen på de to kernemarkeder Kina og Japan skal øges i de kommende år.
Topsil har traditionelt haft sin største omsætning i Europa, men siliciumleverandøren er også til stede i teknologitunge lande som Japan og Kina.

- I 2011 faldt markedet en lille smule, og i 2012 fik vi en nedgang i vores hovedmarkeder på 36 procent, primært på grund af finanskrisen i Europa, siger Topsils administrerende direktør Kalle Hvidt Nielsen til Børsen.

Ifølge avisen ligger Topsils markedsandel i Kina over virksomhedens globale gennemsnit, men Kalle Hvidt Nielsen tror alligevel på, at den kan øges i de kommende år. Det skal ske gennem et strategiskifte, som blev lanceret i 2012, hvor salget i højere grad skal baseres på egne medarbejdere i stedet for agenter.

Også i Japan er det Topsils mål at hæve markedsandelen, men direktøren vil endnu ikke løfte sløret for, hvad det går ud på.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078