Nyt om navne: Alexandra Instituttet ansætter salgschef
Med ansættelsen af Dina Myrup Raabjerg har Alexandra Instituttet oprustet på salgskompetencerne.
- Jeg tror aldrig, jeg har stødt på en virksomhed, der dækker så bredt et område og har så mange specialister, siger Dina Myrup Raabjerg om sit første indtryk af Alexandra Instituttet.
- Og her er medarbejderne ikke bare specialister, fordi de har arbejdet inden for et felt i mange år, men fordi de har en ph.d.-grad eller er professorer i lige præcis det, de løser for virksomheder eller rådgiver dem om, siger hun og peger på, at der netop i denne videndatabase ligger et kæmpestort potentiale for virkelig at hjælpe kunderne med at vokse og udvikle deres forretning.
Udfordringen: Salg er ikke farligt
Alexandra Instituttet har allerede en stor kommerciel omsætning, men Dina Myrup er overbevist om, at langt flere virksomheder kan få gavn af Alexandra Instituttets høje niveau af viden. Dina Myrup Raabjergs opgave bliver således primært at skubbe til det store potentiale, der er i instituttets kompetencepulje og ydelsesportefølje.
- Jeg er overbevist om, at der er behov for det høje niveau af viden, som Alexandra Instituttet kan byde på. Jeg skal udfordre vores forsknings- og innovationsspecialister til at se sig selv som rådgivere, der har en opgave i at hjælpe vores kunder til at få bedre produkter, nogle mere optimale processer og integrere it på en ny og bedre måde, siger Dina Myrup Raabjerg, der glæder sig til at arbejde endnu mere fokuseret med Alexandra Instituttets ydelser og komme ud og udbrede viden om, hvad instituttet byder på.