23948sdkhjf

Samsung har succes på mobilmarkedet

Samsung har fået et godt tag i de danske mobilkunder. Design og kvalitet udfordrer for alvor Nokias dominans på markedet.
På bare to år er Samsung gået fra tre til 20 procent af det danske mobilmarked. Det er koncernens sats på design og kvalitet, der har skabt succesen, skriver Berlingske Business i dag.

I 2002 havde Samsung blot en enkelt model på det danske mobilmarked, men i dag er de tungt rerpæsenteret. Især de unge er vilde med design og funktionaliteten, og de er således blevet en markant udfordrer til Nokia.

Brian Dixen er redaktør på Magasinet Mobil og mobiltelefonanmelder for Berlingske, og han har fulgt Samsung fra de lancerede deres første model på markedet:

- Samsung har med stor succes ramt nerven på markedet på det rigtige tidspunkt. De var de første til at lancere klaptelefoner i Danmark, hvor konkurrenterne bare klaskede sig på lårene af grin. Men de fik succes på at levere små, lette og veldesignede telefoner, siger han til avisen.

Han mener, Samsung adskiller sig ved, at de er helt åbne over for markedets og brugernes behov, og det er en stratego, der kan ende med at gøre dem stærkere end de store konkurrenter som Nokia og Sony Ericsson, skriver avisen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125