23948sdkhjf

Ændret salgsstrategi på IP-telefoni

Argumentet for at købe IP-telefoni bliver ikke fremover den billige pris, for der er ikke de store besparelser at finde for hverken små eller mellemstore virksomheder. Fremover vil IP-udbyderne konkurrere på applikationerne i løsningen.
For bare et år siden var der ingen grænser for, hvor meget virksomhederne kunne sparre på at skifte til IP-telefoni. Det er ikke længere virkeligheden for de små og mellemstore virksomheder, skriver Erhvervsbladet.

- Jo mindre størrelsen på virksomhederne er, jo mindre bliver de økonomiske fordele ved ip-telefoni, forklarer Torben Rune, der er direktør for Netplan A/S, som rådgiver i telekommunikation til avisen.

IP-selskaberne vil derfor i fremtiden fjerne sig mere fra det økonomiske salgsargument, og i stedte satse på indhold. Flere udbydere har lanceret hostingløsninger målrettet smv'erne og generelt sat større fokus på applikationer til ip-løsninger i stedet for at fokusere på prisen.

Lektor Anders Fosgerau fra Danmarks Tekniske Universitet ser store muligheder i teknologien og mener, at IP er godt for branchen, fordi nye virksomheder får mulighed for at komme med nye ideer målrettet til erhvervslivet. Han vurderer ifølge avisen, at netop IP vil skabe fornyelse og nye løsninger.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093