Fond ude at markedsføre sig
Højteknologifonden satser på mere markedsføring for at nå ud til de små og mellemstore virksomheder. De ønsker flere kvalificerede ansøgninger, hvorfor de vil udbrede budskabet om fonden.
- Sidste år havde vi ikke tid nok til at få slået vores tilstedeværelse og formål ordentligt fast. Som en helt ny institution skal vi selvfølgelige markedsføre os, og derfor skruer vi nu op for informationsarbejdet, fortæller Carsten Gaarn-Larsen, direktør for Højteknologifonden til ErhvervsBladet.
Den nuværende regering oprettede Højteknologifonden for at styrke vækst og beskæftigelse ved at støtte strategiske og højteknologiske satsninger inden for forskning og innovation. Fonden skal gøre en særlig indsats ved at fremme forskning og innovation i små og mellemstore virksomheder.
Højteknologifonden støtter udvalgte områder og højteknologiske projekter eller konsortier med flere deltagende parter, som skal bidrage med medfinansiering i varierende omfang.
De støttende projekter og konsortier skal leve op til tre kriterier: åbenbart erhvervsmæssigt potentiale, teknologioverførsel og offentlig-privat samspil, dvs. at der skal indgå mindst en offentlig forskningsinstitution og mindst en privat virksomhed.