23948sdkhjf

Rekordregnskab hos EET Group

EET Group har netop aflagt regnskab for 2012 – det bedste regnskab i virksomhedens 26-årige historie.
Med en nettoomsætning på over 1.4 mia. kr. og et primært resultat (EBITA) på 108 mio. kr., har EET Group igen i 2012 præsteret vækst i både omsætning og indtjening i et kriseramt og hårdt presset marked.

Group CEO John Thomas udtrykker tilfredshed med årets resultat.

- Tallene taler for sig selv. EET har nu for 11. år i træk bevæget sig op ad en stigende vækstkurve, på trods af hårde betingelser i et prispresset og konkurrencepræget marked. Sammenholdt med den økonomiske krise, der har raset i Europa i en årrække, er resultatet ret enestående, siger Group CEO John Thomas om årets resultat.

- Med fastholdelse af en veleksekveret og vedholdende akkvisitionsstrategi har vi skabt den nødvendige vækst og opnået en størrelse og en
førerposition i branchen, som gør os til en attraktiv samarbejdspartner for både producenter, leverandører og kunder, siger han.

Virksomhedens vækst i 2012 kommer nogenlunde ligeligt fordelt fra hhv. organisk vækst og akkvisitioner.

Udvidede forretningen i 2012
EET Group overtog i juni 2012 den franske virksomhed Europarts SAS. Europarts SAS var en af de største reservedelsdistributører i EMEAR-regionen (EMEA + Rusland) og partner for HP og Lexmark reservedele. Med opkøbet styrkede EET Group både sin omsætning og indtjening i Sydeuropa og udvidede samtidig sit territorialområde med 4 nye lande: Rusland, Egypten, Ukraine og Sydafrika. I forbindelse med opkøbet af Europarts ændrede EET koncernen sit kommercielle navn til EET Europarts.

Inden for produktområdet Overvågning og sikkerhedsløsninger er EET i 2012 ligeledes vokset markant. Under navnet Ernitec, der blev tilkøbt med akkvisitionen af selskabet Ernitec A/S i 2011, har EET i løbet af 2012 lanceret et betyde-ligt antal nye og, for koncernen, strategisk meget vigtige produkter indenfor overvågning og sikkerhed. Også indenfor området Home Entertainment og Lifestyle Electronics er EET vokset, både i antallet af mærker og varenumre. Dette produktområde forventes at blive styrket yderligere de kommende år.

- Når vi lykkes så godt i markedet, skyldes det flere ting, siger Group COO Claus Ring.

- Dels tilbyder vi et meget stort varesortiment, hvor alle de førende mærker er repræsenteret. Men vi tilbyder derudover vores kunder en række value propositions, som er helt unikke. Det gælder f.eks.: enkelthed i bestillingsprocedurer, høj kvalitet i sortiment og levering - og desuden stor tilgængelighed af varer. Hvad det angår, er vores forretningskoncept meget stærkt, siger han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.061