23948sdkhjf

Det sker: Vind kampen om kunden

Oticon er blandt de virksomheder, som holder oplæg ved Salgskonferencen 2013, der afholdes af DI Handel.
Hvordan vinder man kampen om fremtidens b2b kunde – kræver det nye koncepter eller reduceret pris?
Det kan man få svar på den 22. maj i DR’s Koncerthus, når DI Handel afholder Salgskonferencen 2013.

For mange virksomheder har nedskæringer, omkostningsreduceringer og effektiviseringer stået højt på dagsordenen de seneste år. Men ofte er det ikke bæredygtigt at konkurrere på prisen alene.

- Skab merværdi for kunden – ellers dør du, siger adm. direktør Peter Sørensen, Dyrup A/S, der holder oplæg på DI’s Salgskonference 2013.

- Hvis vi ikke kan skabe trafik i butikkerne og indtjening for byggemarkederne, så er vi ikke de rette leverandører.

VP Products & Marketing, Ole Asboe Jørgensen fra Oticon A/S holder ligeledes oplæg på dagen.

- Oticons go-to-market strategi minder meget om dem man benytter i den elektroniske konsumentbranche. Vi opgraderer bl.a. udvalgte linjer hver sjette måned, hvilket svarer til, at Oticon opgraderer hele deres produktportefølje hvert tredje år. Det kræver en strømlinet supply chain, men modvirker alvorlige prisreduktioner, siger han.

Denne tilgang til salg følges op af direktør for markedsudvikling Stig Jørgensen, Rambøll Management, som arbejder med Customer Experience Management.

- Der er behov for nye strategier for salget – der handler om, hvordan man kan levere værdi til kunden, der gør, at prisen ikke længere er afgørende, siger han.

Stig Jørgensen vil bl.a. præsenterer dugfriske tal fra en undersøgelse, der tager temperaturen på skandinaviske virksomheders fokus på CEM.

”Kampen om kunden – nye koncepter eller laveste pris” er temaet for DI Handels tredje udgave af Salgskonferencen, hvor der sættes fokus på strategisk salg for ejere, direktører og ledende salgsansvarlige.

Journalist Cecilie Beck, TV2, er moderator, og vil dagen igennem stille skarpt på svar fra både eksperter, topledere og andre, som har haft succes med at sætte kundens nye behov i centrum.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063