23948sdkhjf

Ekspert: B&O udvander sit brand

En serie som B&O Play kan være en farlig manøvre.
B&O er en af flere danske mærkevarer, der har valgt at sænke priserne eller indføre billigere linjer. Men en ekspert mener, at dette udvander deres brand.

- Vi mister tilliden til brandet ved en prisnedsættelse. Når prestigen først er røget, kan de ikke senere sætte priserne op igen, siger adjunkt Jesper Clement fra institut for afsætning på CBS til Jyllands-Posten.

En farlig manøvre
Sidste år indførte B&O serien B&O Play, der fører mindre og billigere produkter i større mængder for at få fat på et yngre publikum. Under serien føres bl.a. et 32" tv til knap 19.000 kr. Normalt sælger B&O tv-modeller til op mod 750.000 kr.

- Det er en farlig manøvre, for de risikerer at miste de gamle kunder, som ser B&O som noget særligt eksklusivt. Når man lancerer produkter, som mange forbrugere får adgang til, udvander man brandet, siger analytiker Søren Løntoft Hansen fra Sydbank.
Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen (2)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127