23948sdkhjf

Nu vil B&O være kendt i Kina

Den danske elektronikproducent vil blandt andet bruge sociale medier til at udbrede kendskabet på det vigtige kinesiske marked.
I dag udgør B&O’s salg i Kina under 100 mio. kr., og det er ganske enkelt for lidt for den danske elektronikproducent. Målet er, at Kina skal nå op på en andel på 15-20 procent, og derfor er Struer-virksomheden gået i offensiven. Det skriver Jyllands-Posten.

B&O’s helt store problem er imidlertid, at kendskabet til det danske brand ikke er stort nok på det enorme kinesiske marked, og derfor tager man blandt andet internettet i brug for at gøre opmærksom på sig selv. Det sker blandt andet via de kinesiske onlinemedier Weibo og Youku, der er nationale pendanter til Facebook, Twitter og Youtube.

- Vi vil i stor stil benytte internettet til at gøre Bang & Olufsen mere kendt. De sociale medier er meget vigtige platforme i vores strategi for markedsføringen. Vi er allerede i gang og har konstateret, at der allerede bliver talt mere om os, siger direktør for B&O i Kina, Lars Galsgaard, til Jyllands-Posten.

Sideløbende opruster B&O også på den lokale tilstedeværelse. Det sker blandt andet gennem udvidelser af koncernens butiksnet. Det er planen, at man inden udgangen af 2013 skal have 40 såkaldte B1-butikker og yderligere 50 butikker, der udelukkende forhandler B&O Play-serien.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109