Roblon tackler krisen med manér
Siden krisens indtog for tre år siden har Frederikshavn-virksomheden forbedret omsætningen med over 35 procent.
Dermed lever Roblon til fulde op til den opjustering, Frederikshavn-virksomheden offentliggjorde i slutningen af november på trods af trange kår på de nære markeder.
- Det europæiske marked er stadig meget vigtigt for Roblon, men vi må forvente stilstand og lavere
markedsvækst for dette område de næste mange år. Udfordringerne er og bliver at skabe vækst uden medvind fra et voksende marked. Dette gør vi ved nytænkning og ved at tage nye løsninger i anvendelse, konstaterer adm. direktør Jens-Ole Sørensen i årsrapporten
Vækst i en krisetid
Med resultaterne fra 2011/12 har Roblon på tre år, siden finanskrisen indhentede virksomheden i 2008/09 og i en periode med lavkonjunktur, forbedret omsætningen med 36,5 procent, svarende til en gennemsnitlig årlig stigning på cirka 11 procent.
Samtidig er driftsresultatet forbedret 3,3 gange, mens resultatet før skat er forbedret 3 gange.
Ledelsen erklærer da også, at resultatet er ”særdeles tilfredsstillende” set i lyset af den europæiske gældskrise og turbulente globale markedsforhold.