23948sdkhjf

Højttaler-startup: Det her er vores berettigelse til at gå ind på nyt marked

Den københavnske højttalerproducent Sowa, der står bag en højttaler, der skal gøre det lettere at ordne lyd til arrangementer som konferencer og messer, er nu også parate til at satse på private kunder.

I den anledning har de lanceret deres Sowa-højttaler i detailkæden Hifi-Klubben.

Det glæder Sowa-CEO Villads Sørensen, der dog ikke nødvendigvis ser, at der i fremtiden skal være både en professionel og privat serie.

- Langt hen ad vejen tror vi på, at de to linjer en dag kommer til at smelte sammen. Jeg ser ikke noget i vejen for, at en professionel højttaler ikke kan være lige så nem at bruge som en almindelig bluetooth-højttaler i dag - og omvendt, siger direktøren.

Og hvis de lykkes med at få de to linjer smeltet sammen, ser Villads Sørensen også stort potentiale i, at man for fremtiden i langt højere grad vil have mulighed for at bruge sine hjemme-højttalere til større arrangementer, hvor mange ellers typisk vil have lejet lydudstyr.

- Ved at lave en højttaler til hjemmet, som er mobil og spiller højt og godt, så tror jeg, at vi over tid vil se, at vores anlæg kan bruges til hvis man holder en reception eller en 40-års fødselsdag. Vi ser de to verdener smelte sammen, og det er vores berettigelse til at gå ind på hjemmemarkedet. Vi er på kanten af prof- og consumer-markedet, fordi vi tror på, de rykker tættere sammen, siger Villads Sørensen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078