OJ Electronics på jagt efter væksten
Sønderborg-virksomheden er klar med en ny strategi, som skal øge omsætningen efter de seneste års fokus på bundlinjen.
Den nye strategi skal være med til at gøre OJ Electronics endnu mere markedsorienteret samtidig med, der skal være fokus på udvikling af nye produkter.
- Desuden skal vi have kortlagt vores kompetencer. Vi skal finde ud af, hvad vi reelt kan og få det omsat i nye produkter, der virkelig kan flytte noget på markedet. Vi skal også ud og se på markederne for at finde ud af, hvad der er af nye behov, vi skal dække. Altså noget i retning af at finde ud af, hvad det er for nye produkter, vi skal udvikle, siger adm. direktør Erik Damsgaard til Børsen.
Omsætning direkte på bundlinjen
Han tilføjer, at OJ Electronics selv skal opsøge væksten og at det primært sker uden for Europa i øjeblikket med både Nordamerika og Rusland som langt mere interessante markeder.
For OJ Electronics handler det nemlig om at øge omsætningen efter et par år med stram fokus på indtjeningen.
- Den øgede omsætning er røget direkte ned på bundlinjen. Det fortæller, at vi har styr på omkostningerne. Derfor er der god grund til, at vi fokusere på toplinjen de næste år, siger Erik Damsgaard, som mener, at OJ Electronics har kapaciteten til at køre mere gennem systemet de kommende år.
OJ Electronics havde sidste år en omsætning på 197,3 mio. kr. mod 193,1 mio. kr. året før. Resultatet før skat er i perioden øget fra 16,8 mio. kr. i 2010-2011 til 20,2 mio. kr. i 2011-2012.