Møbel- og elektronikproducent vokser markant på egen webshop
Siden januar, hvor Sackit lancerede en ny hjemmeside og webshop, har salget braget af sted. Allerede den 3. februar klokken 21.37 rundede Sackits webshop forrige februars omsætning.
Godt og vel halvvejs inde i februar er salget i webshoppen vokset med mere end 800 procent i forhold til hele måneden sidste år.
- Vores nye hjemmeside er langt hurtigere og præsenterer produkterne bedre. Hjemmesiden øger konverteringen og er utvivlsomt den største årsag til væksten. Med en højere konvertering kan vi skrue op for vores onlinemarkedsføring og skabe mere trafik på sitet, siger Kristoffer Glerup, der er CEO og medejer af Sackit.
Direktøren nævner også andre årsager til væksten – blandt andet corona-lukkede fysiske butikker og en stor prisnedsættelse på op til en tredjedel på forbrugerelektronik.
De lavere priser er en konsekvens af, at Sackit er vokset markant de seneste år og sælger så store mængder, at udviklingsomkostningerne udgør en langt mindre andel af det enkelte produkt.
Sidste år udgjorde salg fra webshoppen blot 14 procent af årsomsætningen. I år forventer Kristoffer Glerup mindst en firedobling af webshoppens omsætning, og lige nu går det så stærkt, at Sackit har flyttet forsendelse og distribution af elektronik til Danske Fragtmænd for at kunne følge med.
Udover salg via egen webshop er Sackit stærkt repræsenteret i den danske detailhandel, og det seneste år har virksomheden indgået aftaler med Humac, Illums Bolighus og Magasin.