B&O holder skansen i vanskeligt marked
Både omsætning og overskud steg en smule hos B&O i andet kvartal. Struer-koncernen fastholder sine forventninger til resten af regnskabsåret.
Tallet dækker over et lille fald på 2 mio. kr. inden for B2C-forretningsområdet, hvor omsætningen endte på 617 mio. kr., mens den inden for B2B-forretningsområdet steg med 15 mio. kr. til 163 mio. kr.
Forbruger-salget halter stadig
Koncernens bruttoavance endte på 43,8 % i andet kvartal 2011/2012 mod 42,1 % i samme periode sidste år.
Resultat før skat blev et overskud på 41 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 5 mio. kr. sammenlignet med andet kvartal 2010/2011.
- Vi ser fortsat stærke resultater i vores B2B forretningsområde (Automotive og ICEpower), mens B2C forretningsområdet (AV og B&O Play) stadig er en udfordring. Vi besluttede at udskyde lanceringen af B&O Play fra andet kvartal til tredje kvartal for at sikre tilstrækkelige lanceringsmængder af Beolit 12. Denne udskydelse påvirkede naturligvis kvartalets resultat negativt, siger CEO Tue Mantoni.
Fastholder forventninger
I første halvår af 2011/2012 omsatte B&O for 1,374 mia. kr. hvilket svarer til en vækst på 3 %. Overskuddet før skat steg i samme periode med 6 mio. kr. og endte på beskedne 8 mio. kr.
Det var dog helt som ventet, og B&O har på den baggrund valgt at fastholde sine forventninger til regnskabsåret som helhed.
- For året som helhed forventes fortsat et resultat før skat i 2011/2012 i niveauet 100 mio. kr. baseret på en omsætning, der overstiger 3.000 mio. kr., siger Tue Mantoni.