WelcomeBob tester skræddersyede komponenter til ny version
Den Københavnske start-up, WelcomeBob, har fået luft under vingerne og vækster flot med få midler.
Siden opstarten har virksomheden solgt og monteret 100 anlæg med videodørtelefoner i Danmark og har netop solgt det første i Norge.
- Indtil nu har vi produceret WelcomeBob med komponenter "off the shelf". Men nu er vi klar til at lave en version 2.0, der er 100 procent vores egen. Så vi har speciallavede komponenter fra en række forskellige leverandører til test lige nu, fortæller Jonas Meier Uldall, co-founder hos WelcomeBob, der har til huse i proptech-fællesskabet Proptech Lab i Bryghusgade i København.
Virksomheden driver han sammen med Niels Nydam Andersen.
- Det foregår egentlig dejligt lavteknisk, hvor vi smider komponenterne i en fryser i en uge og ser om de kan holde til det. Og så får de 60 grader i ovnen i et par timer. Det er stadig lidt garage start-up agtigt, siger Jonas Meier Uldall med et grin.
Om WelcomeBob
WelcomeBob videodørtelefon ringer direkte til din smartphone med video. Man kan se, hvem der ringer på, tale med dem og åbne døren direkte fra din smartphone.
Med traditionelle dørtelefonanlæg skal der trækkes ledninger fra dørtelefonen til modtagerstationen.
WelcomeBob fungerer trådløst og bruger en smartphone eller tablet som modtagerstation.
WelcomeBob er stiftet i 2017 af Niels Nydam Andersen og Jonas Meier Uldall.
Bygger selv
Garage-agtigt eller ej, så har WelcomeBob med de 100 anlæg på sin vis bevist sin berettigelse på et marked, der nærmest kan synes uendeligt. I København. I Danmark, I Norden. I hele Europa er systemet sat op til at virke.
Og selvom virksomheden vækster og nu beskæftiger seks medarbejdere mod tre sidste år, så har man ikke umiddelbart planer om hverken outsourcing af produktionen eller montageværksted ude i byen. De bygger selv alle enhederne hos WelcomeBob.
- Vi kan godt lide at have fat i produkterne selv og lære dem godt at kende. Men på et tidspunkt, når salget tager fart, så må vi se, hvad vi gør, siger Jonas Meier Uldall.
Til en start var videodørtelefonen tiltænkt virksomheder og kontorfællesskaber.
I den seneste tid har WelcomeBob valgt at målrette salgsstrategien mod boligforeninger, udviklere og bygherrer. Det begynder at vise lovende resultater, lyder det fra Jonas Meier Uldall.