23948sdkhjf

Kvinder er fremtidens storforbrugere af elektronik

Nu stiller forskningsprojektet ”female interaction” skarpt på, hvad kvinder så ønsker sig af den ny teknologi.
- Ifølge Boston Consulting Group vil kvinder i 2028 kontrollere 72 % af verdens samlede privatforbrug – også indenfor hjemmeelektronik og kommunikationsteknologi. Men tilsyneladende er kvinderne ikke specielt begejstrede for mange af de højteknologiske produkter, der findes i dag. Det er den hemmelige kode til kvindernes hjerter, vi i projektet har forsøgt at knække – og anvise nye veje til at skabe produkter til hende.

Sådan siger design director Klaus Schroeder fra design-people, som er leder af projektet ”female interaction”.

Formålet har været at stille skarpt på de ønsker og krav, kvinder har til fremtidens teknologi.

Fire forskellige typer
Af samme grund står dagen i dag også i kvindernes tegn på Dansk Design Center under overskriften ”Kvinder er dit nye marked”.

Her bliver sløret løftet for resultatet af mange hundrede kvinders respons i brugerbesøg, telefoninterviews og fokusgrupper, som har ladet projektteamet skabe en segmenteringsmodel med 4 forskellige typer af kvindelige teknologibrugere.

Fremtidens koncepter designet til kvinder
Desuden har forskere og designere i samarbejde med de deltagende virksomheder B&O, Danfoss og GN Netcom redefineret eksisterende produkter.

- Design af teknologi til kvinder har et enormt potentiale, siger konstitueret adm. direktør for Dansk Design Center, Merete Brunander.

- Der er ingen tvivl om, at fremtidens største teknologiske succes’er vil være koncepter og produkter målrettet kvinders behov. Derfor falder female interaction helt i tråd med vores eget ønske om at sætte fokus på kønsspecifik innovation indenfor teknologi.

Læs mere om projektet på denne hjemmeside .
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079