23948sdkhjf

Widex vinder markedsandele og taber indtjening

Den danske producent af høreapparater har haft et blandet 2010/11-regnskabsår.
Den gode nyhed først: Widex oplevede fremgang i salget på 17 procent til 2,7 mia. kr. i et marked, der kun voksede med 3-5 procent.

Og så den dårlige nyhed: på trods af fremgangen, faldt driftsresultatet med en tredjedel til 147 mio. kr., mens nettoresultatet blev på 11 mio. kr. mod 152 mio. kr. i det forgangne regnskabsår.

- Vores seneste serie af høreapparater, CLEAR, fik ikke lov at komme på hylderne på et af vores største markeder før efter næsten et år med ekstra undersøgelser fra de amerikanske sundhedsmyndigheder, der ikke kendte den unikke trådløse teknologi i apparaterne. Derfor er det en stor glæde at se, at vores salg alligevel er steget så markant det seneste år, siger Executive Vice President Anders Westermann fra Widex ifølge business.dk.

Han forklarer nedturen i indtjeningen med produktforsinkelser og øgede investeringer i produktudvikling og distributionskanaler.

- Vi har gennem det seneste år opkøbt en række distributører. Blandt andet ejer vi nu selv vores salgskanaler på de to største markeder for høreapparater – USA og Storbritanien. Det er en udvikling, der åbner for nye salgs- og marketingstrategier på de vigtige markeder, siger Anders Westermann.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094