23948sdkhjf

Apple skal gør B&O moderne

Bang & Olufsen vil forbedre kontakten med de unge kunder gennem et samarbejde med Apple.
- Vi har ikke tiltrukket nye kundegrupper længe, og det skyldes primært, at vi ikke har udviklet os tilstrækkeligt teknologisk og produktmæssigt. Vi har ikke været gode til at reagerer hurtigt og tilpasse os markedet indtil videre. Det er noget af det, den nye strategi skal tage fat i.

Sådan lød det blandt andet fra administrerende direktør Tue Mantoni, da Bang & Olufsen i går fremlagde regnskabet for 2010/11.

Ekspansion i både Europa og USA
Erkendelsen følges op af handling, idet Struer-koncernen nu sætter yderligere fokus på samarbejdet med Apple, som skal øge kendskabet til firmaets produkter og dermed salget.

- Vores nye produkter skal sælges gennem alle Apple-butikkerne i Europa. Indtil nu har vi solgt produkter gennem 10-15 Apple-butikker i USA, men der er 288 butikker i alt i USA, så vi arbejder på at ekspandere der også, siger Tue Mantoni, der efterhånden kan se tilbage på et halvt år i direktørstolen hos B&O.

Kunderne skal forelske sig
Ifølge Tue Mantoni balancerer B&O på en knivsæg, hvor man ikke er store nok til at følge med de store selskaber og heller ikke er hurtig nok til at reagere på markedet som de mindre virksomheder.

Til gengæld satser B&O på det unikke design og kvaliteten som et afgørende paramter:

- Mange kunder skal få øje på vores produkter og vores brand der - og så forelske sig i dem og i vores brand. Det er vores håb, siger Tue Mantoni om samarbejdet med Apple.

Kilde: ritzau / Berlingske

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109