23948sdkhjf

B&O atter på talentjagt

Bang & Olufsen afholder i samarbejde med Ingeniørhøjskolen i Århus en international sommerskole, hvor 41 studerende fra seks forskellige europæiske lande skal konceptudvikle fremtidens produkter til unge.
41 design- og ingeniørstuderende er i år blevet udvalgt til at slippe deres talenter løs, når Bang & Olufsen og Ingeniørhøjskolen i Århus Olufsen arrangerer sommerskole under navnet Innovation Camp.

Igennem tre uger skal deltagerne i sommerskolen arbejde med innovationsprocesser, prototyper, teknologi og design med fokus på at udvikle nye koncepter til unge.

Patentsøgning sidste år
De studerende, der deltager i sommerskolen, er blandt de bedste i Europa, og niveauet er meget højt. Sidste år indsendte Bang & Olufsen for første gang en patentansøgning på et Innovation Camp-projekt – en fjernbetjening uden knapper.

Forskningschef hos Bang & Olufsen, Søren Bech, forventer sig også i år meget af deltagerne:
- Vi har valgt de bedste af de bedste til at deltage i Innovation Camp her hos Bang & Olufsen. De studerende kan bidrage med en viden og nye måder at tænke på. Det er spændende for en innovationsdrevet virksomhed som Bang & Olufsen at få input fra de studerende til mulige, fremtidige projekter, og så er det oplagt at lade de unge studerende selv forsøge at udtænke et produktkoncept, som er direkte møntet på deres egen generation.

Udvikler til forbrugerkultur
Rektor Ove Poulsen fra Ingeniørhøjskolen ser også mange fordele i virksomhedernes og uddannelsesinstitutionernes samarbejde, hvor de studerende får mulighed for at prøve kræfter med den virkelighed, der venter efter endt uddannelse:

- Vi har udviklet en sommerskolemodel, der stimulerer de studerendes evne til at opfinde nye kreative produkter på tværs af faggrænser og i samarbejde med industrien. De studerende bliver i tre uger en integreret del af Bang & Olufsens udviklingsmiljø, og det er ekstremt lærerigt for dem. Her bliver de udfordret til at lave koblinger mellem deres specifikke ingeniørviden og markedets behov. I år skal de udvikle nye koncepter til en forbrugerkultur og en målgruppe, de selv er en del af. Jeg tror, at vi kan forvente os nogle meget interessante resultater af Innovation Camp.

Præsenteres for B&O-topfolk
Innovation Camp bliver afviklet i Bang & Olufsens hovedkvarter i Struer fra mandag den 27. juni og tre uger frem. Deltagerne kommer fra universiteter i Polen, England, Portugal, Tjekkiet, Holland, Ingeniørhøjskolen i Århus samt fra Science Class på Struer Gymnasium.

Camp’en finansieres af både Ingeniørhøjskolen i Århus, Bang & Olufsen samt af Oticon Fonden.

Innovation Camp 2011 slutter torsdag den 15. juli, hvor de studerende præsenterer deres produktkoncepter for et udvalg af chefer og ledere på Bang & Olufsen.

Kilde: Ingeniørhøjskolen i Århus og Bang & Olufsen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078