23948sdkhjf

GN går sammen med teknologiselskab

Køber sig ind hos tysk ekspert i kunstig intelligens

GN Store Nord indgår et strategisk partnerskab med Audeering, et tysk selskab med ekspertise inden for analyse af stemmer og lyd baseret på kunstig intelligens. 

Det oplyser høreapparatselskabet i en meddelelse. 

Audeering har base i München, hvor selskabet opstod som spin-off fra Münchens Tekniske Universitet i 2012. Selskabet beskrives som et af de førende i Europa indne for intelligent lydanalyse og følelsesmæssig kunstig intelligens. Kundelisten tæller BMW og Huawei. 

Sætter fart på udviklingen
Indledningsvis skal de to partnere i fællesskab udvikle løsninger baseret på kunstig intelligens, som kan udbygge og forbedre GN Audios udbud på det professionelle marked og til forbrugersegmentet.

- Analyse af lydbilleder og tolkning af menneskelige følelser vil få en stadig større rolle i de intelligente lydløsninger, som vi udvikler til professionelle og forbrugere. Med dette partnerskab vil vi være i stand til at sætte fart på udviklingen i dette felt og sende endnu stærkere løsninger på markedet, siger René Svendsen-Tune, GN Audios administrerende direktør.

Kombinationen af Audeerings teknologi og Jabra-hovedtelefonerne, som GN Audio fremstiller, vil man nu fremstille intelligente løsninger, som skal hjælpe fx ansatte i et call center og andre brugere. 

Minioritetsposition til GN
Hvor stor en andel af det tyske firma, GN Audio har købt, vil GN Audios-direktøren i ikke oplyse præcis, blot at der er tale om en minoritetsposition i forbindelse med partnerskabet. 

- Det er en betydende andel for et overkommeligt beløb. Men vi er vigtig investor og en vigtig samarbejdspartner for dem, siger René Svendsen-Tune ifølge NPInvestor.dk til Ritzau/Finans.

Hvornår der kommer produkter baseret på den nye teknologi, kan han overfor mediet ikke sætte dato på, blot at vi ikke skal langt ud i fremtiden.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111