23948sdkhjf

Mixed reality-firma vil gafle kunder i Las Vegas

Danske Realfiction, vinder pris for sit nyeste produkt, en særlig skærm hvor man virtuelt kan sætte personer eller objekter ind der, hvor skærmen er sat op

Store firmaer som Apple, LG og Bentley har været fordi danske Realfictions udstilling på elektronikmessen CES 2018 i Las Vegas. Det samme har lufthavnen i Edmontnon, Canada, og flere museer. Det skriver Børsen. 

Attraktionen er det danske firmas nyeste produkt, Deepframe One, en speciel skærm hvor personer eller objekter virtuelt kan sættes ind så de ses – i 4K kvalitet - lige der hvor skærmen er sat op. Den patenterede teknologi kalder de mixed reality. Modsat det bedre kendte virtual reality skal der ikke briller til for at se tingene, så flere personer kan se det samme samtidig. 

Salget sker alene via partnere, der så assisterer kunderne med at lave indhold. Det kan dog være en udfordring. Realfiction er derfor i gang med at lave en løsning, der gør det lettere for forhandlerne at lave indhold. På sigt skal også slutbrugeren kunne gøre det. 

Ralfiction har 14 ansatte. Firmaet blev stiftet i 2008 og børsnoteret i Sverige sidste sommer. I 2016, hvor senest offentliggjort årsregnskab er fra var omsætning 15,5 mio. kr. og resultatet et minus på 2,7 mio. kr.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078