Øget headset-salg får GN til at opjustere
Traditionelt har det været høreapparaterne, der har trukket det tunge læs for GN Store Nord, men GN Hearing får konkurrence af lillebroren GN Audio, der producerer headset.
Det viser regnskabet for tredje kvartal, hvor GN Audio leverede en organisk omsætningsvækst på ni procent mod GN Hearings seks procent.
Det er andet kvartal i træk, hvor salget af headset - som markedsføres under Jabra-brandet - er vokset mere end salget i høreapparatdivisionen.
De fine resultater får GN-ledelsen til at opjustere forventningerne til GN Audios årsvækst en smule. Fra "mere end 6 procent" til "mere end 7 procent".
- Vores stærke momentum er resultatet af vores konstante fokus på innovation, kommercialisering og vores medarbejderes ekspertise, lyder forklaringen fra Rene Svendsen-Tune, der er administrerende direktør i GN Audio.
Når det gælder høreapparaterne, sætter GN sin lid til de nyeste topmodeller, Resound Linx 3D, som blev lanceret allerede i andet kvartal.
I tredje kvartal er yderligere et par modeller føjet til serien.
GN Store Nord opnåede i tredje kvartal et resultat før skat på 364 mio. kr., som skal sammenholdes med overskuddet på 278 mio. kr. i samme periode sidste år.
mio. kr. | Q3 2017 | Q3 2016 |
---|---|---|
Omsætning | 2.282 | 2.117 |
Bruttoresultat | 1.421 | 1.347 |
EBITA | 406 | 357 |
Resultat før skat | 364 | 278 |
Soliditetsgrad | 41,6 % | 45,6 % |
Regnskabsperioden blev afsluttet 30. september 2017 |
/ritzau/