Sorte tal hos Loewe trods omsætningsnedgang
B&O-konkurrenten kan på trods af krisen præstere overskud. Omsætningen faldt dog i 2009.
I samme periode endte omsætningen på godt 325 mio. euro (2,6 mia. kr.), hvilket er ca. 50 mio. euro dårligere end 2008 og 25 mio. under den forventede omsætning.
Nye produkter på vej
- Med afsæt i den værdibaserede markedsføring af innovative Home Entertainment-løsninger lykkedes det Loewe at overgå den tidligere EBIT-prognose markant med 13 %, fremhæver koncernchef i Loewe AG, Frieder C. Löhrer.
- Hvad angår omsætningen, har de vedvarende vanskelige økonomiske forhold i dele af Europa desværre i høj grad belastet udviklingen i forretningsaktiviteterne. Det gælder især for de vigtigste markeder Spanien og Holland, tilføjer han.
For indeværende år har Loewe store planer. Med tre nye produktserier vil virksomheden introducere et stort antal Full HD-tv med den nyeste LED backlight på markedet.
Moderat vækst i 2010
På trods af de nye produktlanceringer kalkulerer Loewe med en moderat omsætningsstigning i regnskabsåret 2010.
- Loewe er godt positioneret med sine innovative Home Entertainment-løsninger og vil igen i 2010 nå det høje omsætningsniveau i Tyskland og realisere profitable tocifrede omsætningsstigninger på de øvrige europæiske kernemarkeder, udtaler Frieder C. Löhrer.
- Loewe har, som premium brand, fortsat fokus på resultatorientering, omkostningsdisciplin og værdibaseret markedsføring, slutter han.