50 år med plastfabrikata og still going strong
Distributør af plasthalvfabrikata, Rias A/S, kan i år fejre 50 års jubilæum, men selvom virksomheden er ved at have en del år på bagen, har man ingen planer om at geare ned. Man har netop etableret en afdeling, der fremadrettet skal understøtte virksomhedens fokus på de rette produkter til de rigtige priser.
Product Marketing og en ny type POM
Rias arbejder konstant på at tilpasse sig markedsforholdene og professionalisere organisationen. Derfor valgte man pr. 1. september 2009 at etablere en Product Marketing-afdeling.
- Fremadrettet skal vi have endnu mere fokus på det, vi laver, og fokus på de rette produkter til markedet til de rigtige priser. Det skal den nye afdeling være med til at understøtte, forklarer administrerende direktør Henning Hess.
Samtidig kan han fortælle, at den nye afdeling allerede fra start får travlt. I løbet af efteråret lanceres en ny type POM, der er sporbar. Det nye produkt henvender sig specielt til fødevare- og medicinalvirksomheder samt til maskinproducenter til fødevareindustrien.
50 års jubilæum med manér
At virksomheden har eksisteret i 50 år er selvfølgelig blevet fejret.
- Vi holdt en intern fest i starten af september, hvor hele organisationen hyggede sig med musik, dans og en smule teambuilding, fortæller Henning Hess.
Teambuildingen foregik under temaet Work Smarter Not Harder, hvilket er meget sigende for Rias og den udvikling, man konstant søger - selv i festligt lag.
Etablering i Sverige og forventninger til 2008/2009
I årsrapporten for 2007/2008 skriver virksomheden, at en udvidelse til nabolandene er i støbeskeen.
- Betingelsen for en ekspansion er er naturligvis, at den tilfører værdi – at den er hensigtsmæssig. Men når det er sagt, så vil en etablering i fx Sverige og Norge også være et naturligt skridt i forlængelse af, at vi allerede har betydelig samhandel med disse lande, skriver Rias.
Henning Hess siger om planerne for Norge og Sverige:
- På nuværende tidspunkt er situationen uændret. Planerne ligger der stadig, men den rette mulighed har ikke været der endnu.
Samtidig kan han fortælle, at virksomheden stadig fastholder forventningerne til årsresultatet offentliggjort i sidste halvårsmeddelelse, der ligger i størrelsesordnen 4-8 mio. kr. før skat for regnskabsåret 2008/2009.