23948sdkhjf

Nokia klar til at angribe pc-markedet

Mobiltelefonproducenten er nu klar til at lancere sin egen netbook, der skal kompensere for koncernens faldende salg af telefoner.
Nokias nye mini-pc har fået navnet Booklet 3G, og blandt de mange herligheder der skal få forbrugerne til at købe netop den er en batteritid på hele 12 timer, adgang til tjenester som Nokia Maps og Nokia Music Store samt selvfølgelig indbygget GPS, SD-kortlæser, Wifi-internetforbindelse og meget mere. Det skriver EPN

- Vi forbinder mennesker, og Nokia Booklet 3G er en naturlig udvikling af vores forretning. Nokia har en lang og rig erfaring indenfor mobilitet, og med den nye enestående batteriholdbarhed og muligheden for konstant at være på og forbundet til omverden, vil vi skabe noget ganske uimodståeligt. I den proces vil vi gøre den personlige computer mere social, mere anvendelig og mere personlig, udtaler Klas Ström, produktchef hos Nokia Skandinavien.

Hos IDC vurderer analytiker Brian Troelsen, at der er et potentiale for Nokias nye netbook. Han forklarer, at det stagnerende mobiltelefonmarked kræver, at Nokia finder nye vækstområder, og her er netbooks en mulighed. Han understreger dog, at konkurrencen er hård, og at Nokias succes derfor afhænger af, om koncernens kunder kan forliges med også at se den finske virksomhed som pc-producent.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079