23948sdkhjf

Erhvervsliv vil gøre Aarhus attraktiv for flere it-talenter

Elleve jyske virksomheder går sammen i kampen for at trække flere it-talenter til Aarhus og Midtjylland. Bag initiativet står blandt andre Systematic, Kamstrup og Grundfos

Aarhus skal være landets mest attraktive by for it-medarbejdere. Sådan lyder meldingen fra virksomhederne bag den nye erhvervsklub ”Destination Aarhus”, der med en række tiltag vil trække flere it-talenter til den østjyske hovedstad og Århus-regionen.

Initiativet, der består af tolv jyske virksomheder, vil blandt andet arrangere eksklusive netværksevents flere gange om året, stå i spidsen for et helt nyt årligt ”super-it-event” i Aarhus samt deltage på messer i udlandet for at reklamere for Aarhus som it-by.

- De danske virksomheder har masser at byde på, såsom fleksible arbejdstider, attraktiv balance mellem arbejdsliv og fritid, fladt hierarki og meget mere. Alt det skal vi blive meget bedre til at fortælle om, så it-talenter både i Danmark og i udlandet får øjnene op for, hvor attraktive steder Aarhus og Midtjylland er, lyder meldingen fra en af initiativtagerne og formand for styregruppen for Destination Aarhus, CEO i Systematic, Michael Holm.

Samlet set ansatte virksomhederne bag Destination Aarhus over 500 it-medarbejdere i 2016 og har aktuelt over 100 ledige stillinger inden for it. Og selvom der ledes med lys og lygte efter nye medarbejdere, er der stadig lang vej, førend målet er nået, lyder meldingen.

Om Destination Aarhus
Virksomhederne bag initiativet: Systematic, Danske Bank, Lego, Kamstrup, Terma, Arla, DIS, Grundfos, Stibo, Dansk Supermarked Group, CGI og Trifork

Partnere, der samarbejder med Destination Aarhus: Aarhus Universitet, Aarhus Kommune og Region Midtjylland.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078