B&Os topchef sigter mod 10.000 salgssteder
Aftaler med tusindvis af nye forhandlere skal hjælpe B&O med at indfri ambitiøse mål om 10-15 procent vækst årligt. Det fortæller lyd- og billedklenodiets CEO Henrik Clausen til Børsen.
B&Os produkter kan i dag købes i 7.000 forretninger rundt om i verden, hvoraf de 6.660 er tredjepartsforhandlere. Det tal ser topchefen gerne vokse til omkring 10.000. I det igangværende 2016/17-regnskabsår håber Henrik Clausen på aftaler med de første 2.000 nye.
- Vi har allerede dialog med partnere forskellige steder i verden. Vi har åbnet i underkanten af 1.000. Og vi kan godt nå 1.000 mere inden slutningen af året. Men det er ikke kun et spørgsmål om antallet af døre, det er også et spørgsmål om kvaliteten af dem, siger Henrik Clausen til Børsen.
B&O præsenterede sidste uge regnskab for andet kvartal, som viste et plus på 31 mio. kr. før skat. Også omsætningen var der fremgang i både Bang & Olufsen-divisionen og B&O Play.
Læs også: Har B&O vendt bøtten?
Hvor sidstnævnte med de mindre og billigere produkter har drevet væksten de seneste kvartaler, var det denne gang Bang & Olufsens traditionelle produkter, som med 23 procent første an i vækstdrivet. B&O Play havde 14 procent vækst.