Eks-direktør kritiserer B&O
Lars Kirstein, tidligere direktør for B&O i Norden, Polen og Baltikum, mener, at Struer-virksomheden har fejlbedømt markedet og optrådt arrogant overfor køberne.
Kirstein nævner blandt andet B&O’s prispolitik som en af synderne. I hans optik gælder det, via salg af fladskærme, om at ”vinde kampen om stuen”, hvorefter virksomheden vil kunne tjene gode penge på salg af ekstraudstyr som fx lydanlæg og højtalere. Men på grund af alt for høje priser mener Lars Kirstein, at det ganske enkelt har været umuligt for B&O at få fodfæste på fladskærmsmarkedet.
- B&O er jo et superbrand, som mange gerne vil eje. Måske skulle ledelsen studere Mercedes-Benz, som jo under ét og samme brand forstår at tiltrække de superrige med eksklusive og dyre biler og at producere biler, som almindelige lønmodtagere kan købe eller lease, siger Lars Kirstein til Børsen.