It-distributøren, EET Nordic køber Digifokus
EET Nordic koncernen offentliggør købet af aktiviteterne i Digifokus ApS, hvilket er EET Nordic koncernens tredje opkøb i 2008.
- Købet af Digifokus er en styrkelse af EET Nordic koncernens produktportefølje, ikke mindst på området GPS Navigation. Digifokus har igennem årene opbygget en stor knowhow inden for deres produktområder, og vi har oplevet Digifokus, som en særdeles kompetent distributør. Derfor er det også en stor glæde for EET Nordic koncernen at kunne udvide vort produktsortiment, og samtidig få tilført den knowhow som Digifokus har været kendt for.
Endvidere udtaler administrerende direktør i Digifokus, Jørgen Evers:
- Det er med stor glæde, at vi nu bliver del af EET Nordic koncernen. Vi havde en drøm at udvikle Digifokus til en dominerede europæisk spiller inden for vores niche, og med dette skridt bliver vi nu en del af en koncern med lokale kontorer i 13 lande. Derved tager vi et kæmpe skridt i den retning, som vi har drømt om.
Jørgen Evers fortsætter i EET Nordic koncernen med det fulde ansvar for salg og produktudvikling af de overdragne brands. EET Nordic koncernen overtager i forbindelse med købet også distributionen af følgende brands: Garmin, Olympus, Nikon, IO Gear, ATEN, Airlive, Everki, JVC, Agrodulce og ION-Audio.
EET Nordic Group har tidligere på året opkøbt virksomheder i både Sverige og England, og adspurgt om flere opkøb kan forventes, svarer koncerndirektør John Thomas;
- EET Nordic koncernen er altid på udkig efter virksomheder, der kan styrke EET Nordic koncernens udvikling enten produktmæssigt, som tilfældet er med Digifokus, men det kan også være en geografisk styrkelse af EET Nordic koncernen. Det er bestemt muligt at, der vil ske yderligere opkøb i 2008.
Kilde: EET Nordic