23948sdkhjf

OJ Electronics skruer op for udviklingsomkostningerne

Stagnerende markeder i Vesteuropa skal opvejes af nye vækstmarkeder i Nordamerika og Østeuropa for den sønderjyske elektronikvirksomhed. Nøglen hertil hedder blandt andet produktudvikling.
Netop derfor har OJ Electronics valgt at skrue op for investeringerne i produktudvikling. I 2006/2007 udgjorde udviklingsomkostningerne 15,2 mio. kr., men det tal steg i 2007/2008 til 18,6 mio. kr. Det skriver Erhvervsbladet.

- Vi er nødt til at sikre, at vore produkter fortsat er markedsledere. Vi kæmper med kinesiske virksomheder, der kan kopiere vore termostater og må konstant lave vore produkter mere brugervenlige og energibesparende samt sikre sammenhæng med andre systemer, udtaler Erik Damsgaaard, administrerende direktør hos OJ Electronics, til Erhvervsbladet.

2007/2008 blev ellers endnu et flot år for OJ Electronics. Omsætningen steg med 8,7 % til 237 mio. kr. Alligevel er virksomheden begyndt at mærke stagnation på markederne i Vesteuropa, hvor størstedelen af virksomhedens produkter inden for elektrisk gulvvarme og ventilation afsættes. Til gengæld oplever man stadig stigninger i Nordamerika og Østeuropa, hvor man p.t. afsætter 30 % af produkterne.

Kilde: Erhvervsbladet - http://www.erhvervsbladet.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078