Dansk succes-produkt slår hul i Den Kinesiske Mur
Godkendelse fra de kinesiske myndigheder betyder, at Ambu nu kan sælge sit videoskop, aScope 3, på det kinesiske marked.
- Kina er et stort og voksende marked for hospitalsudstyr, og vi har i de seneste tre til fire år øget vores omsætning i Kina markant. Vores kinesiske salgsorganisation sælger en række andre Ambu-produkter, og vi ser et stort potentiale for aScope 3, fordi det giver hospitaler mulighed for at forbedre patientsikkerheden og effektivisere arbejdsgange. På nuværende tidspunkt kan vi ikke vide, hvor lang tid der kommer til at gå, før aScope bliver udbredt på de kinesiske hospitaler, siger administrerende direktør i Ambu, Lars Marcher.
- I Europa og USA ser vi en begyndende konvertering fra flergangs- til engangs-videoskoper, og vi mere end fordoblede vores salg i 2015 sammenlignet med 2014. Nu skal vi derfor i gang med at fortælle kinesiske læger og hospitalsindkøbere, hvad de kan få ud af at skifte til engangs-videoskoper, tilføjer han.
Processen med at opnå tilladelse til at markedsføre aScope 3 i Kina har taget to år, hvilket ifølge Ambu er forventeligt for hospitalsudstyr af lignende kompleksitet.