23948sdkhjf

25.000 solgte enheder skal blive til 50.000

I jagten på fremtidig succes skærer iværksættervirksomheden Airtame private kunder fra til fordel for virksomheder
En crowdfunding kampagne var med til at realisere Airtames produkt, et HDMI-stik som trådløst streamer til en projektor eller et TV. Dermed var det i stort omfang private kunder, der var med til at bringe produktet til markedet. Paradoksalt nok har de aldrig været den primære målgruppe for produktet.

- Vi skærer de private fra i den forstand, at vi fokuserer vores udvikling på virksomhedernes behov. I den forbindelse er der selvsagt nogle ting, der skal afvejes. Men når det er sagt, kan privatpersoner sagtens bruge Airtame i stuen. De kan benytte sig af den på skolen eller på job, og når de så kommer hjem, kan de streame en film fra computeren til fjernsynet, siger Jonas Gyalokay, administrerende direktør og medstifter af Airtame til Berlingske Business.

Airtames satsning på virksomhedskunder skal også ses i lyset af, at de helt store spillere satser på det private marked. Godt eksemplificeret med Googles Chromecast.

Vil doble op i 2016
Airtame har sendt 25.000 enheder ud til kunderne. Indtjeningen herfra skal bruges til at dække omkostninger og øget marketing og salg, så tallet vokser til 50.000 i 2016.

Allerede næste år forventer Jonas Gyalokay også, at firmaet begynder at generere profit.

Iværksættervirksomheden har 25 ansatte. Produktionen ligger hos et firma i Polen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064