23948sdkhjf

Kopipirater har fået øje på B&O

B&Os produkter er blevet så populære i Kina, at kopier af eksisterende og ikke-eksisterende B&O-produkter dukker op. Struer-koncernen holder et vågent øje med problemet.
Kopipirater vil tjene penge på B&Os gode navn i Kina, hvor elektronik med den danske koncerns logo på både produkt og indpakning er begyndt at dukke op. Nogle af piratvarerne er produkter, som ikke eksisterer i B&Os sortiment.

- Hvis man tager den positive hat på, så kan man da godt sige, at B&O Play nu er i liga med de andre luxury brands, som bliver kopieret, hvilket uden tvivl hænger sammen med vores større brand awareness i Kina. Men grundlæggende er det irriterende, at man på visse markeder tror, at copyright betyder right to copy, siger Jan Helleskov, kommunikationsdirektør i B&O, til Folkebladet Lemvig.

Kommunikationsdirektøren tilføjer, at man holder et vågent øje med kopierne, så den juridiske afdeling kan forfølge de sager, der er grundlag for.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109