23948sdkhjf

Ekspert: B&Os salgsplaner skrinlagt

Elektronik-koncernens frasalg af Automotive-området har defineret, hvad forretningen er og dermed gjort en redningsaktion lettere, lyder vurdering.
Da B&O solgte forretningsgrenen Automotive til amerikanske Harman ved udgangen af marts, kom der både tiltrængte penge i kassen og større klarhed om, hvad koncernen skal fokusere på.

Dermed bør salgsplanerne, som bestyrelsesforman Ole Andersen luftede i slutningen af 2014, også være droppet, vurderer senioranalytiker i Sydbank, Morten Imsgard:

- Jeg mener, at alle planer om et eventuelt salg af hele B&O må være lagt i graven. Strategien er at vende den nuværende forretning, som man nu har fået defineret, hvad er, siger han til dagbladet Børsen.

Satser på forbrugerfokuser forretning
B&Os salg af Automotive-området omfattede dels en kontantbetaling på cirka 1.170 mio. kr., dels fremtidige licensbetalinger med årlige minimumsbetalinger og en licensbetaling pr. enhed i minimum 20 år.

I forbindelse med salget meddelelse Struer-koncernen, at man nu vil fokusere på at opbygge en stærk forbrugerfokuseret forretning med udgangspunkt i de to brands Bang & Olufsen og B&O Play. Efter salget består koncernen af B&O Play og AV-området.

Torsdag præsenterer B&O sit årsregnskab.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109