Ekspert: B&Os salgsplaner skrinlagt
Elektronik-koncernens frasalg af Automotive-området har defineret, hvad forretningen er og dermed gjort en redningsaktion lettere, lyder vurdering.
Dermed bør salgsplanerne, som bestyrelsesforman Ole Andersen luftede i slutningen af 2014, også være droppet, vurderer senioranalytiker i Sydbank, Morten Imsgard:
- Jeg mener, at alle planer om et eventuelt salg af hele B&O må være lagt i graven. Strategien er at vende den nuværende forretning, som man nu har fået defineret, hvad er, siger han til dagbladet Børsen.
Satser på forbrugerfokuser forretning
B&Os salg af Automotive-området omfattede dels en kontantbetaling på cirka 1.170 mio. kr., dels fremtidige licensbetalinger med årlige minimumsbetalinger og en licensbetaling pr. enhed i minimum 20 år.
I forbindelse med salget meddelelse Struer-koncernen, at man nu vil fokusere på at opbygge en stærk forbrugerfokuseret forretning med udgangspunkt i de to brands Bang & Olufsen og B&O Play. Efter salget består koncernen af B&O Play og AV-området.
Torsdag præsenterer B&O sit årsregnskab.