23948sdkhjf

… efter fremgangsrigt år

Strategien giver bonus på top- og bundlinjen hos teknologivirksomheden Triax – helt som ventet.
Triax har øget markedsandelene på en række store europæiske markeder i 2014/2015. Det har givet både omsætning og overskud et løft og skabt et - med firmaets ledelses ord - tilfredsstillende resultat, som er på niveau med forventningerne for året.

- Triax har styrket sin position i multimediamarkedet i Europa og Mellemøsten, hvor der er leveret et bredt produkt- og løsningssortiment gennem et stærkt distributionsnet. Specielt inden for lokale netværk og i hospitality-sektoren har der været fremgang. Det afspejler en bevidst strategi mod komplette løsninger, der er rettet mod specifikke kundesegmenter. Samtidig arbejdes der i stigende grad med strategiske partnerskaber med internationale kunder, skriver Triax i en pressemeddelelse.

De organisatoriske restruktureringer, som er gennemført for at tilpasse til nye markedsvilkår efter endt digitalisering i Europa, har i 2014/15 haft en positiv effekt på resultatet. For at holde fokus på kerneprodukterne, er der også gennemført effektiviseringer ved omlægning og outsourcing af produktion, samt centralisering af administrative funktioner.

Strategiske skift tegner lyst
- Vi glæder os over, at vi ser en positiv fremgang i såvel omsætning som resultat. Vores strategi med komplette løsninger er blevet rigtig godt modtaget af vores kunder, og samtidig har vi fået en god effekt af vores effektiviseringer både organisatorisk og i vores produktion. Samlet set lover det godt for fremtiden, siger administrerende direktør i Triax, Claus Omann.

Han glæder sig også over, at Triax i 2014/2015 investerede i nye teknologier:

- Vi har i regnskabsåret 2014/15 investeret i udvikling af nye produkter og løsninger, der især understøtter markedsudviklingen inden for IP-teknologi, og samlet kan vi afsætte vores løsninger til alle distributionsstandarder, uanset om der er tale om satellit-, antenne-, kabel- eller IP-netværk.

Flere områder trækker væksten
Triax-koncernen forventer fremgang i omsætningen for finansåret 2015/16, som bl.a. kan henføres til konverteringsbølger i Europa.

Virksomheden forventer desuden fortsat fremgang inden for salg til hospitality-sektoren, broadcastere og operatører.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063