23948sdkhjf

Venturemillioner booster vejr-startup

Markant opmanding hos vindmålersuccesen Vaavud. 20 nye distributionsaftaler rykker firmaet mod flere kundegrupper.
Vaavud kombinerer en lille vejrmåler-gadget, der
Succes baner vejen til nye kunder
Vaavud blev etableret i starten af 2013. Oprindeligt havde firmaet sejlere og surfere i tankerne.

Indtil videre er der solgt 45.000 smartphone-vindmålerer i 170 lande, og firmaets software er downloaded 100.000 gange.

I takt med, at der bliver solgt flere af Vaavuds vindmålere og flere brugere af softwaren kommer der også nye kunder til. Siden februar, hvor Vaavud deltog ved sportsmessen ISPO München, har firmaet ifølge Thomas Helms fået 20 nye distributionsaftaler i nye segmenter som droneflyvning, jagt, golf og outdoor.

monteres på en smartphone og så måler vindhastighed, med software, som samler input fra et stigende antal brugere. Hermed kan der gives lokale vejforudsigelser baseret på realtids-opdatering.

Nu skyder venturefondene Seed Capital og Den Midtjyske Iværksætterfond så fem millioner kroner i foretagendet.

Ansætter tre nye
Pengene skal ifølge direktør i og medstifter af Vaavud, Thomas Helms, sætte turbo på udviklingen af brugerinddragelse:

- Vi er rigtig glade for at have fået en ventureinvestering, for det betyder, at vi kan fokusere på de mere langsigtede mål fremfor på vores kortsigtede cash flow, siger han til Berlingske Business.

Konkret skal der ansættes tre nye medarbejdere i virksomheden, to software-udviklere og en community-manager. Hermed runder Vaavud 10 medarbejdere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078