23948sdkhjf

Ny kritik af IBM Danmark

Ifølge analytikere mister IBM Danmark for øjeblikket markedsandele. Utilfredse kunder og problemer med at holde på de kvalificerede medarbejdere er de største problemer.
Kritikere siger, at IBM Danmark forsømmer de små og mellemstore kunder. Derfor mister den danske gren af it-giganten for øjeblikket markedsandele på stort set alle områder i Danmark. Det skriver ComOn.

- IBM er gennem de sidste ti år blevet både dyrere og dårligere, og de har mistet den ene kunde efter den anden, udtaler it-chefen i en af de mellemstore virksomheder, der er kunde hos IBM, til ComOn. It-chefen ønsker dog at være anonym.

Også hos konkurrenterne mærker man kundernes utilfredshed med IBM, og i 2007 har det blandt andet fået betydende kunder som B&O, Danish Crown, Apotekerforeningen og Vejdirektoratet til at skifte IBM ud med andre leverandører.

Hos IBM er man dog uforstående over for kritikken og hæfter sig ved, at interne undersøgelser af kundernes tilfredshed ikke stemmer overens med kritikken. Derudover hæfter man sig ved, at man i 2007 faktisk har fået tilgang at store kunder som ECCO, Værdipapircentralen, Dagrofa, PBS, Landbrugsrådets Rådgivningscenter og ikke mindst A.P. Møller-Mærsk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078