23948sdkhjf

GN Resound presses i Kina

Hvis GN Resound skal holde sin vækst i Kina, skal der ske radikale ændringer på det kinesiske marked som er mættet for den danske virksomhed.
Selv om GN Resound i de seneste år har haft vækstrater på 30-40 % i Kina, kan der være en afmatning på vej i det kinesiske salg. Det kan nemlig vise sig helt umuligt at holde de høje vækstrater. Det skriver Økonomisk Ugebrev ifølge Netposten.

- Det stiller spørgsmålet, hvornår vi når punktet, hvor vi har vokset os så store inden for de nuværende rammer, at det bliver svært at fortsætte med de samme vækstrater, udtaler senior vice president for GN Resound og Kina-ansvarlig, John Goltermann Lassen, til Økonomisk Ugebrev.

Markedsleder i Kina er for øjeblikket Siemens med en andel på 35 % tæt forfulgt af GN Resound med 30 %. For øjeblikket sælges der 300.000 høreapparater årligt på det kinesiske marked, og der er et potentiale på 60 mio. Derfor skal GN Resound altså til at tænke kreativt, hvis man vil følge med udviklingen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.391