23948sdkhjf

Priskrig presser William Demants indtjening

Høreapparatproducenten vinder markedsandele blandt uafhængige forhandlere på det amerikanske marked. Lavere priser betyder dog, at indtjeningen ikke følger med.
William Demant ligger i priskrig på det amerikanske marked. Det har firmaet været, siden den schweiziske høreapparatproducent Sonova sidste år begyndte at sælge sit premiumbrand Phonak i den store amerikanske varehuskæde Costco. Hidtil har firmaet, ligesom William Demant, kun solgt mindre eksklusive udgaver af deres produkter via varehuskæden. Det skriver Jyllands-Posten.

For at holde på kunderne blandt uafhængige høreapparatforhandlere, der hidtil har stået for salget af de eksklusive apparater, har producenterne sænket priserne.

- Én ting er, at William Demant tager markedsandele blandt de uafhængige forhandlere, efter at Sonova begyndte at sælge Phonak i Costco. Problemet er bare, at Sonova ser ud til at være blevet meget aggressiv på priserne. Det har i hvert fald ført til priskonkurrence, og det har tvunget William Demant til at sænke priserne blandt de uafhængige forhandlere, siger Janne Vincent Kjær, aktieanalytiker i Jyske Bank, til Jyllands-Posten.

Så selvom William Demant har øget antallet af kunder har konkurrence på prisen betyder, at indtjeningen ikke fulgt med. Resultatet bliver, at William Demant dermed ikke ser ud til at levere den ventede vækst indtjeningen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109