Priskrig presser William Demants indtjening
Høreapparatproducenten vinder markedsandele blandt uafhængige forhandlere på det amerikanske marked. Lavere priser betyder dog, at indtjeningen ikke følger med.
For at holde på kunderne blandt uafhængige høreapparatforhandlere, der hidtil har stået for salget af de eksklusive apparater, har producenterne sænket priserne.
- Én ting er, at William Demant tager markedsandele blandt de uafhængige forhandlere, efter at Sonova begyndte at sælge Phonak i Costco. Problemet er bare, at Sonova ser ud til at være blevet meget aggressiv på priserne. Det har i hvert fald ført til priskonkurrence, og det har tvunget William Demant til at sænke priserne blandt de uafhængige forhandlere, siger Janne Vincent Kjær, aktieanalytiker i Jyske Bank, til Jyllands-Posten.
Så selvom William Demant har øget antallet af kunder har konkurrence på prisen betyder, at indtjeningen ikke fulgt med. Resultatet bliver, at William Demant dermed ikke ser ud til at levere den ventede vækst indtjeningen.