23948sdkhjf

Europa er lyspunktet i B&O-regnskab

Europa var den eneste region, hvor B&O kunne notere fremgang i B2C-salget i første kvartal.
Torsdag kunne B&O offentliggøre, at man kom ud af første kvartal 2014/2015 med et underskud før skat på 132 mio. kr. Omsætningen steg dog med 1 procent til 571 mio. kr., og den udvikling skyldes fremgang på det europæiske B2C-marked.

I Europa omsatte B&O nemlig for 263 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 19 procent sammenlignet med første kvartal 2013/2014. Fremgangen kan ifølge B&O’s regnskab især tilskrives lanceringen af det nye BeoVision Avant tv.

Til gengæld er det gået tilbage for B&O på stort set alle andre markeder. I BRIK-landene har Struer-virksomheden mistet 14 procent af omsætningen – hvilket især skyldes en tilbagegang i salget i Rusland på 15 mio. kr. I Nordamerika er salget faldet med godt 3 procent til 31 mio. kr., og i resten af verden er salget faldet med 21 procent til 36 mio. kr.

Samtidig kunne B&O notere tilbagegang i koncernens Automotive-forretning, mens datterselskabet Icepower havde en lille fremgang.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172