Europa er lyspunktet i B&O-regnskab
Europa var den eneste region, hvor B&O kunne notere fremgang i B2C-salget i første kvartal.
I Europa omsatte B&O nemlig for 263 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 19 procent sammenlignet med første kvartal 2013/2014. Fremgangen kan ifølge B&O’s regnskab især tilskrives lanceringen af det nye BeoVision Avant tv.
Til gengæld er det gået tilbage for B&O på stort set alle andre markeder. I BRIK-landene har Struer-virksomheden mistet 14 procent af omsætningen – hvilket især skyldes en tilbagegang i salget i Rusland på 15 mio. kr. I Nordamerika er salget faldet med godt 3 procent til 31 mio. kr., og i resten af verden er salget faldet med 21 procent til 36 mio. kr.
Samtidig kunne B&O notere tilbagegang i koncernens Automotive-forretning, mens datterselskabet Icepower havde en lille fremgang.