Robust regnskab bakket op af eksportplaner
Aarhus-virksomheden Blue Line har i et fladt marked atter leveret et positivt resultat på trods af, at en række kunder har udskudt leverancer for et to-cifret millionbeløb.

"Blue Lines produkter er ofte en central del af kundens løsning og skal derfor fungere stabilt under alle tænkelige forhold", forklarer direktør Niels Pedersen.
- Flere nøglekunder har mødt udfordringer på deres markeder og udskudt leverancer for samlet et to-cifret millionbeløb, der var planlagt til levering i 2013/14. En betydelig del af projektomkostningerne til disse kunder er afholdt i regnskabsåret, der således med god grund har større forventninger til 2014/15, fortæller direktør Niels Pedersen.
Omsætningen skal fordobles
- Samtidig med at flere kunder har haft et hårdt år, har vi valgt at investere i nye markeder – blandt andet IT-produkter målrettet til farmaceutisk produktion i renrum. Meget specialiserede produkter, som allerede leveres til krævende danske kunder og nu er på vej til eksportmarkederne startende med England og Tyskland. Det kræver en del ressourcer at åbne eksportmarkeder – både med hensyn til tid og investeringer, forklarer direktøren.
Allerede i dag kommer cirka 50 procent af Blue Lines omsætning fra eksport – direkte eller indirekte. Det er Blue Lines mål at denne andel skal stige.
- Vækstplanerne bakkes op af en betydelig udvidelse af salgsstyrken som er sket over det sidste år. Det langsigtede mål er en fordobling af omsætningen, slutter Niels Pedersen.